7 + 7
[η άσπρη και μαύρη λίστα των κινηματογραφικών μου επιλογών]
Μετά από πρόσκληση της neraida, την οποία και ευχαριστώ θερμά, ξενυχτώ επιλέγοντας 7 ταινίες που λάτρεψα και -χωρίς πρόσκληση αυτή τη φορά- άλλες 7 των οποίων τον κινηματογραφικό χαρακτηρισμό του αριστουργήματος δεν συμμερίζομαι!
Να διευκρινίσω ότι η συχνή επαφή με τον κινηματογράφο, έκανε την επιλογή των αγαπημένων μου ταινιών μια υπόθεση ιδιαίτερα δύσκολη (ιδίως ο περιορισμός σε μόλις επτά). Οπότε και είμαι σίγουρος ότι μετά τη δημοσίευση της λίστας, θα θυμηθώ πολύ περισσότερες -ίσως και καλύτερες. Ζητώ συγνώμη από τους δημιουργούς που θα ξεχάσω.
Επτά αγαπημένες:
1)Mon Oncle (O θείος μου), Jacques Tati, 1959. Υπέροχη, τρυφερή, δεικτική, διαχρονική. Υποδειγματική από κάθε άποψη. Η αντιπαράθεση παλιού και νέου Παρισιού αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο. Το πέρασμα από τις παραδοσιακές γειτονιές στα μοντέρνα προάστια μέσα από τη βόλτα μιας παρέας σκύλων (χωρίς διακρίσεις αντίθετα από την κοινωνία των ανθρώπων) είναι αριστουργηματικό σκηνοθετικό εύρημα. Η κριτική του μοντερνισμού καθώς και η δεικτικότητα απέναντι στον καταναλωτισμό, την υποκρισία και τους κώδικες της αστικής τάξης ιδωμένα με χιούμορ και ανθρωπιά. Το μονόπλανο της ανόδου του Monsieur Hulot στην πολυκατοικία είναι ο προπομπός της σκηνογραφίας των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η λαχτάρα των παιδιών να ξεφύγουν από τον καθωσπρεπισμό επιστρέφοντας στις αλάνες και τα ζαβολιάρικα παιχνίδια προφητική και βαθιά ανθρώπινη. Η μουσική νοσταλγική και συνάμα ευχάριστη - σαν το γλυκόπικρο συναίσθημα μιας εποχής και μιας πόλης που αλλάζει. (...σταματήστε με γιατί θα γράφω μέχρι αύριο...). Σκηνοθεσία, σκηνογραφία, ερμηνείες, αισθητική... Ένα κινηματογραφικό αριστούργημα!
2) Clockwork Orange (Το κουρδιστό πορτοκάλι), Stanley Kubrick, 1972. To μόνο στο οποίο δεν συμφωνώ με το σκηνοθέτη, είναι η ύστερη ενέργειά του να αποκηρύξει (!) την ταινία. Η απόλυτη ανατομία της ανθρώπινης βίας σε κάθε της μορφή: από την κοινή εγκληματική βία, μέχρι την αντίποινα των θυμάτων, τη βία του κράτους, της ψυχιατρικής καταστολής και του σωφρονιστικού συστήματος. Αμίμητο το βλέμμα του Malcolm McDowell - ο καλύτερος ρόλος της ζωής του.
3)Wings of Desire (Τα φτερά του έρωτα), Wim Wenders. Αριστουργηματική κινηματογράφηση ενός ατμοσφαιρικού απόκοσμου Βερολίνου. Υπέροχη φωτογραφία, μεταφυσική αισθητική(κατά έναν περίεργο τρόπο αισθάνεσαι την ανθρώπινη φύση από το επέκεινα) και βέβαια ένα ευρηματικό σενάριο που έμελλε να αντιγραφεί... αλά Αμερικανικά και -προσφάτως- Γαλλικά. Τόσο το City of Angels (με τον Nicolas Cage με το γνωστό βλέμμα... αγελάδας - γυναίκες τσιρίξτε όσο θέλετε), όσο και το περσινό Angel-A του Luc Besson καταδικάζονται στην αποτυχία ως χλιαρές εκδοχές ενός συγκλονιστικού πρωτοτύπου. Ζεστός προάγγελος ενός μακρινού μέλλοντος η αγκαλιά στη στάση του λεωφορείου έξω από το υγρό και παγωμένο Warwick Arts Centre, μετά την ταινία.
.
4)Trois Couleurs (Τρία Χρώματα: Μπλε, Κόκκινο, Λευκό), Krzysztof Kieslowski, 1993-94. Άλλαξα επανηλειμμένα τη σειρά των τριών χρωμάτων στα χρόνια που μεσολάβησαν. Οι προτιμήσεις μου μεταβλήθηκαν ανάλογα με τις διαθέσεις, τα ερεθίσματα και τα βιώματα που ακολούθησαν την πρώτη θέαση. Κάθε φορά όμως η παρακολούθηση άξιζε τον κόπο. Η σειρά Μπλε, Κόκκινο, Λευκό είναι μάλλον αυτή που ισχύει σήμερα. Ταινία και μουσική (του Zbigniew Preisner) δείχνουν να πλάστηκαν μαζί - μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που δεν ξέρεις ποιό από τα δύο προηγήθηκε και ποιό είναι το αριστούργημα. Κατά περίεργο τρόπο, η τριλογία συμβόλισε και τρεις περιόδους μιας ιστορίας στη ζωή μου.
.
5)Lost in Translation (Χαμένοι στη μετάφραση), Sofia Coppola, 2003. Απίστευτο, αλλά όταν ρώτησα μέλος της οικογένειας (αμέσως μετά το τέλος της ταινίας στην τηλεόραση, την οποία δεν παρακολούθησε από την αρχή) τι τίτλο θα έδινε στην ταινία, μου απάντησε: "Χαμένοι στο πλήθος"... Παρότι πρόσφατη, η δημιουργία της Sofia Koppola είναι ήδη ένα classic της εποχής μας. Το βλέμμα του Bill Murray δεν αποτελεί έκπληξη. Έκπληξη είναι το απίστευτο βάθος της ερμηνείας της μόλις 17χρονης (τότε) Scarlett Johansson (για την εμφάνιση δεν λέμε τίποτα).
.
6)Τώρα, αν αναφέρω το Matchpoint, άντε να με πιστέψετε ότι δεν το κάνω για τη Scarlett. Σίγουρα ο Woody Allen γύρισε πολύ πιο σημαντικές, άρτιες και αναγνωρισμένες ταινίες (από τις οποίες, πολλές είναι αυτές που λατρεύω). Αν αναφέρομαι στο Matchpoint είναι για δύο λόγους: πρώτον, το Matchpoint ξεφεύγει εντυπωσιακά από τη μανιέρα του σκηνοθέτη - στην οποιά μας είχε συνηθίσει για... αμέτρητα χρόνια. Αν μη τι άλλο, αυτό φανερώνει την αξία ενός δημιουργού που εξακολουθεί να ανακαλύπτει και έχει τη δύναμη να αλλάζει, ακόμη και μετά από τόσα χρόνια κι ακόμη περισσότερες ταινίες. Δεύτερον, με το Matchpoint τολμά αντιταχθεί σε κάθε επιταγή του politically correct κινηματογράφου και να πει ανοιχτά αυτό που όλοι σκεφτόμαστε: "ναι λοιπόν, η θεία δίκη πολλές φορές κοιμάται τον ύπνο του... δικαίου. Πολλοί παραμένουν ατιμώρητοι: πατούν επί πτωμάτων (εδώ κυριολεκτικά) και απλά ανεβαίνουν χωρίς ποτέ να πληρώσουν το λεγόμενο τίμημα. Και ναι! Η τύχη είναι σημαντική (αντίθετα από την καραμέλα του πολιτισμού ότι εμείς κάνουμε την τύχη μας κλπ, κλπ)". Το θάρρος μιας τέτοιας γνώμης στη σημερινή εποχή της ηθικής, ιδεολογικής και πολιτικής υποκρισίας αξίζει τουλάχιστον μνείας.
.
7)Das Leben der Anderen (Οι ζωές των άλλων), Florian Henckel von Donnersmarck, 2006. Μια ταινία που υπηρετεί το στόχο της, χωρίς περιττές εξάρσεις κι εντυπωσιασμούς. Βαθιά ανθρωπιστική, χρησιμοποιεί το καθεστώς της Ανατολικής Γερμανίας ως όχημα προβληματισμού για την ηθική έναντι του καθήκοντος, την εξουσία, την παιδεία, την ανθρωπιά, χωρίς να πέσει στην (συνήθη) παγίδα μιας κριτικής που περιορίζεται στην περίπτωση του ιστορικού πλαισίου που χρησιμοποιεί. Ο πρωταγωνιστής Ούρλιχ Μιούχε σε σαστίζει με την εσωτερικότητα του βλέμματός του, πολύ περισσότερο με τη μεταστροφή της έκφρασής του στην τελευταία σκηνή.
.
Βέβαια, η λίστα δεν θα μπορούσε να σταματάει εδώ -και φοβάμαι ούτε στο τέλος της παραγράφου. Περιλαμβάνει ένα τεράστιο ακόμη πλήθος: Amelie, Delicatessen, Alphaville, Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας και... άνοιξη, Lilya 4ever (ήθελα τόσο να γράψω γι' αυτήν...),
.
Και τώρα, αυτό που όλοι περιμένατε. Οπλιστείτε με υπομονή και ξεκινάμε. Σε πείσμα της πλειοψηφίας και απολύτως ενάντια στο κοινό αίσθημα, αυτά είναι τα:
.
7 κινηματογραφικά αριστουργήματα που απεχθάνομαι:
.
1)Η λίστα του Σίντλερ, Steven Spielberg. Απαράδεκτη και επιδεικτικά στρατευμένη επιχείρηση καταφανούς συναισθηματικού εκβιασμού. Η απέλπιδα προσπάθεια ενός φελλού που διαπρέπει στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τα ειδικά εφέ, να μας πείσει ότι έχει και πνευματικές ανησυχίες. Μείνε σ' αυτά που είσαι καλός κ.Spielberg. Γιατί σκηνοθέτης (με την ευρωπαϊκή έννοια τουλάχιστον) δεν είσαι!
.
2)Artificial Intelligence (A.I.), Steven Spielberg. Αυτή τη φορά τα θαλάσσωσε ακόμη και στην επιστημονική φαντασία... Σούπερ επιφανειακή ερμηνεία ενός σεναρίου του Stanley Kubrick (με τεράστιες δυνατότητες ψυχο-κοινωνικών προεκτάσεων που πηγαίνουν χαμένες) από έναν φελλό! Η απόδειξη πως πίσω από κάθε επιτυχημένο άντρα κρύβεται μια χήρα που θα (προ)δώσει το έργο του στο λάθος άνθρωπο. Είπαμε Spielberg, πάρτο απόφαση: σκηνοθέτης δεν είσαι.
.
3)Underground, Emir Kusturica. Άλλη μία εθνικά στρατευμένη προσπάθεια. Ο Emir Kusturica προκειμένου να περάσει τα μηνύματά του, υιοθετεί ξαφνικά τις αμερικανικούς σκηνοθετικούς κώδικες, προδίδοντας το μέχρι τότε έργο του. Όσοι έχουν δει την πρώτη του ταινία ("Ποιος θυμάται την Dolly Bell;"), θα καταλάβουν τί εννοώ. Το να βλέπεις στο πανί ξεκάθαρα τις προθέσεις του σκηνοθέτη επιεικώς ισοδυναμεί με αποτυχία. Μοναδικός κερδισμένος ο Γιώργος Νταλάρας που τό 'ριξε για καναδυό χρονάκια στις συναυλίες με τον Goran Bregovic.
.
4)Dancer in the dark (χορεύοντας στο σκοτάδι), Lars von Trier. Εμείς στο Ellada, αυτό το λέμε μελό. Στηριζόμενος σε ένα σενάριο εφάμιλλο εκείνων του Φώσκολου, ο πρωτεργάτης του "Δόγματος 95" (έτσι αυτοαποκαλούνταν όσοι ξαναανακάλυψαν τη χαρά της κάμερας στο χέρι 40 χρόνια μετά τη Nouvelle Vague) αμολά το ξωτικό της διεθνούς μουσικής σκηνής σε ένα τυφλό μελοδραματικό παραλήρημα. Ελεήστε το φτωχό...
.
5)Πεθαίνοντας στην Αθήνα, Νίκος Παναγιωτόπουλος. Η Ελλάδα αντιγράφει την ιδέα του μελοδραματικού μιούσικαλ από τον Trier και την πουλάει και για καινούρια. Σκηνοθεσία και -λυπάμαι που το λέω γιατί συμπαθώ τον Σπύρο Παπαδόπουλο- ερμηνείες για γέλια. Απολαυστικό το ξέσπασμα νευρικού γέλιου από 5-6 παρέες στο σινεμά (μου κόπηκε η αναπνοή σας λέω). Μουσική από τον πολύ, μαϊντανό και δήθεν Σταμάτη Κραουνάκη. Ας πει κάποιος στη Μπήλιω ότι τον βαρεθήκαμε.
.
6)Η ψυχή στο στόμα, Γιάννης Οικονομίδης. Αυτή τη φορά ξεγελάστηκα από τα εναλλακτικά κανάλια ενημέρωσης (έλεος συνbloggers!) και το (δίκαιο τελικά) γεγονός ενός "συστήματος" που δεν του έδωσε διανομή. Συμφωνώ με τον ισχυρισμό του σκηνοθέτη ότι η τάξη των πρωταγωνιστών μιλάει έτσι (σίγουρα όχι σε αυτό το βαθμό - έχουμε πάει και στρατό και ξέρουμε), παρότι δε βλέπω τί εξυπηρετεί αυτή η κινηματογραφική αναπαράσταση. Η ταινία έχει κάτι να πει (αντιθέτως από την πλειονότητα του νεοελληνικού σινεμά), αλλά το καταστρέφει ολοκληρωτικά από την αμετροέπεια των εκραστικών μέσων και τα συμπλέγματα του σκηνοθέτη. Ως σχολιασμό επιστρέφω το σενάριο ευγενικά στα μούτρα του.
.
7)Το μετέρωρο βήμα του πελαργού. Στη λίστα θα μπορούσε να φιγουράρει και οποιαδήποτε άλλη ταινία του ανθρώπου που ανέτρεψε την ετυμολογία της λέξης κινηματογράφος. 6 πλάνα, μια ταινία. Ο Αγγελόπουλος θα μπορούσε καλλιστα να φιλμάρει και με φωτογραφική μηχανή (με 36άρι φτιάχνει τριλογία). Κλασικός εκπρόσωπος της νεοελληνικής εικαστικής αντίληψης ότι η τέχνη οφείλει να είναι ελιτίστικη και μη αποκωδικοποιήσιμη. Όσο λιγότερα καταλαβαίνεις, τόσο πιο σπουδαίος ο δημιουργός. Ευτυχώς τον σώζει ο χαρακτήρας του: συνετός, μετριοπαθής, με ευγενείς αντιδράσεις όταν δε βραβεύεται.
.
.
σσσσσσσσ.... μας άκουσε κανείς;
.
.
.
.
.
Προς χάρη μιας επιστροφής στις ευγενείς διαθέσεις κι επειδή κινηματογράφος χωρίς πανί δε γίνεται, σας παραπέμπω στο post "Τα παλιά τα σινεμά" (κάπου παρακάτω σ' αυτό το blog).
.
.
Τέλος, με τη σειρά μου δίνω πάσα στη speira, καθώς και στους contributors αυτού του blog. Οι μισοί ν' απαριθμήσουν τις 7 αγαπημένες τους ταινίες, θα κλείσουμε ύλη για τον επόμενο χρόνο.
14 Comments:
snif! klaps! lygm! Εμένα μου αρέσει ο Αγγελόπουλος! Τελεία. Αλλά σε συγχωρώ, γιατί μου αρέσουν οι άλλες. Κι εγώ ξενύχτησα κι όχι για πολύ καλό λογο, οι ταινίες είναι μάλλον καλύτερος.
Εγώ απλά θέλω να αναφέρω την χαρά και την συγκίνηση μου όταν μπήκα να ρίξω μια ματιά σήμερα στην σελίδα, και είδα την φωτο από το Mon Oncle! Πραγματικά υπέροχη ταινία!Κατάφερα φέτος επιτέλους να την δω, παρόλο που έχω μια μεγάλη συμπάθεια στον Tati!! Να' σαι καλά μου έφτιαξες την διάθεση!
(συμφωνώ και για το "Η ζωή των άλλων"!!)
Ειναι λίγο το 7 και ακομη λιγότερος ο χρόνος μου αυτες τις μερες, οπότε απαντώ γρηγορα απο δω και ελπιζω να καταφερω να επανελθω με ποστ.
8 1/2 (Fellini)
Μπλε ταινια (απο την τριλογια) (Κισλοφσκι)
Τα φτερα του έρωτα (Βεντερς)
Ονειρα (Κουροσαβα)
Συνηθεις ύποπτοι(Singer)
Τα φώτα της πόλης (Τσαπλιν)
Pulp Fiction (Tarantino)
Re seis eleipsa ligoteres apo 48 wres kai tinahtike to blog ston aera... Nea onomata nick names ktl kalo thema alla ligo diskolo gia ohi poli filous tis 7is tehnis, kali wra o mpozoukovios Tsikalhinio.
hairetizw tin epanodo tou aspakipou eiha kairo na dw apo ta meri mas.
A na prosthesw.ki emena de m aresei o Aggelopoulos. Poli hronos gia liga pragmata. Poli ektos tou sighronou tropou zwis de nomizete?
Pantws emena i agapimeni mou tainia einaiO Forest Gump. Eite to thelw eite ohi ehw vrethei na simperiferomai antistoiha vlakwdws kapoies foreskai na vriskw kommatia tou eaftou mou. Kai mi viasteite na peite oti den ehete anagnwrisei ki eseis. O anamartitos prwtos to litho valeto.
Episis me iperifaneia dilwnw oti epeikeitai sintoma post me siglonistiko thema pou tha mporouse na ginei toulahiston Komik.
Prosehws !!!!!
A kai thermi paraklisi. Epeidi logw twn kinitopoisewn stin paideia den ehw toso grigoro internet, tha parakalousa na meiwthei o arithmos twn eikonwn ana post. Ginetai tromera argi i metavasi kai i anagnwsi pistepse me...
Καλώς τες.Καλως ήρθατε στο σπιτάκι μας speira και neraida.Πως τα πέρασες στο εξωτερικό πολυταξιδεμένε tsikalhnio?? Εξαιρετικό ποστ antikeimena!!! Μου άνοιξες την όρεξη για σινεμά. Ουφ, μου εβαλες ιδέες να αναζητήσω και τις ταινίες που περιγράφεις και δεν έχω δει. Και ο ελεύθερος μου χρόνος είναι ανύπαρκτος (συμπάσχω αγαπητή σπείρα). Δεν γράφω περισσότερα για ταινίες για να σας κάνω ποστ, όταν βρω χρόνο να βήξω... Όσο για τις εικόνες βρε tsikalhnio ομορφαίνουν τη ζωή μας (και το ιστολόγιο μας)!!!
Μαζί σου αλλά ο χρόνος είναι χρήμα. Εκτός αν πήρες μετοχές στον ΟΤΕ και μας κεράσεις τίποτις.
Όσο για τα τα(ξύδια) πολλή κούραση νιώθω πεσμένος κουρασμένος κτλ...
H ταχύτητα είναι συνώνυμο της λήθης.
Η βραδύτητα είναι συνώνυμο της μνήμης.
[Μίλαν Κούντερα, Η βραδύτητα]
neraida:
Κανένα πρόβλημα. Άλλωστε ο Τεό μου έχει μιλήσει για σένα (όπως και για τους άλλους δυό θεατές του).
Εύχομαι ξενύχτια μόνο για καλούς λόγους.
aspaki:
Πολύ χαίρομαι που σου αρέσει ο Τατί!! Μάλλον εσύ μου έφτιαξες της διάθεση.
speira:
Εκτός από τη Μπλε ταινία και τα φτερά του έρωτα, συμφωνώ και για τους συνήθεις υπόπτους, αλλά και τα φώτα της πόλης (ιδίως την τελευταία φορά που τα απόλαυσα με τη συνοδεία της κρατικής ορχήστρας στο Ράδιο Σίτυ)
tzitzifoula:
ευχαριστώ! Αναμένουμε με ανυπομονησία το ποστ σου...
Hello kai wellcome to the new members of the post!Na diakrinw kapoia antipatheia pros to amerikaniko cinema...? kai aythn thn (mallon periergh)kontra metaksy Ameriknikou kai Eyrwpaikou cinema?Giati vre paidakia? yparxoun poly perissotera kentra kinhmatografikhs paragwghs ston kosmo, gia na periorizoume th genikh mas thewria peri tainiwn sthn kontra Amerikhs-Eyrwphs (kai na yposthrizoume to Eyrwpaiko se polla apo ayta eksairetikhs shmasias gia ena megalo meros toy kosmou (e.g. Indikh kinhmatografikh viomhxania)kai kapote ephreazoyn me to styl toys thn kallitexnikh paragwgh genikotera.
Poly sas zalisa omws ws synhthws... kai na synexisw me tis agaphmenes mou tainies:
1. O Indiana Jones kai oi Kynhgoi ths Xamenhs Kivwtou-giati kathe fora poy t vlepw anakalyptw kai kati kainourio.
2. Mia Ellhnida sto Xaremi-nai, to gnwsto toy Dalianidh : ...giati den exw akousei pio koufo senario!
3. Oi trelles peripeteies toy Rabbi Jacob: palia Gallikh kwmwdia me ton Louis DeFunes poy thn ksanaanakalypsa prosfata.
4. Tigris kai Drakos: giati oso to vlepw toso to eyxaristiemai.
5. O Teleytaios Aytokratoras: giati einai h monh "megalh" tainia poy mporw na dw se opoiadhpote fash (gia kapoio logo).
6. O Arxontas twn Daktylidiwn parts 2 kai 3. (gia tis maxes kai to love story- I need a he-ro-!).
7. Chalte-chalte: Indiko ...epos (3 1/5 wres)me xoro, tragoudi kai gyrismata kai sthn Ellada. Giati pera apo to paramythaki poy thymizei wres wres Xanthopoulo kai to aparaithtou happy end perigrafei telika mia poly pragmatikh katastash aggizontas oles tis koinwnikes kai synaisthhmatikes ptyxes ths.
8. Oi 10 Entoles: giati mou thymizei Pasxa kai diakopes, einai toso ypervoliko poy katalhgei diaskedastiok kai exei kai ena kalo koutsompolio sthn arxh.
9. Hmerologia Motosikletas: giati exei gyrismata se apisteyta merh, diapragmateyetai xarakthres poly kala kai einai h monh tainia poy o Gael Garcia Bernal den paizei psychotiko/bisexual/traveli.
10. Sinema o Paradeisos-kai edw den xreiazontai sxolia!
Paidia evala 10 tainies...peirazei?
Καθόλου! Μια χαρά τα λες. Γιατί δεν έβαλες τη λίστα σου ως ποστ;
Πάντως προσωπικά δεν στηρίζω αυτή την πόλωση ευρωπαϊκού-αμερικάνικου σινεμά. Ανάμεσα στις αγαπημένες μου υπάρχουν αμερικάνικες (Lost in Translation, Matchpoint, Brazil, Gattaca και ακόμη το Forrest Gamp και βέβαια το αριστούργημα "Η μεγάλη έξοδος, Ρίτα Χέιγουρθ" που παρέλειψα). Αντιθέτως, οι 5 από τις 7 που... έθαψα είναι ευρωπαϊκές.
Επίσης ομολογώ πως λατρεύω τις αισθηματικές κομεντί τύπου Music & Lyrics, όπως και κάθε τι που έχει συνέπεια ως προς τις προθέσεις του.
Όσο για την λοιπή παγκόσμια παραγωγή, συμφωνώ απόλυτα. Το Ιρανικό και το Ασιατικό σινεμά είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα.
Όσο περνούν οι μέρες, μου έρχονται όλο και περισσότερες αγαπημένες ταινίες - τόσο μάλιστα που θα αντικαθιστούσα μερικές από την εφτάδα μου. "Το τσεκούρι" του Γαβρά είναι λ.χ. το πιο εύστοχο και επίκαιρο παράδειγμα πολιτικού σινεμά των καιρών μας!!
Επίσης θα ήθελα πολύ να έχω αποφύγει μερικές Γαλλικές αθλιότητες όπως το "Η μητέρα μου" και πλήθος άλλων ταινιών με την Izabelle Huppert (έχω την αίσθηση ότι τα τελευταία χρόνια, το Γαλλικό σινεμά είναι ή του ύψους ή του βάθους)
Οι 7+7
1. Forest Gump.Εκπληκτική ερμηνεία του Hanks. Ανακαλύπτεις πράγματα από τον εαυτό σου. Αφοπλιστική παραδοχή πως οι ηλίθιοι τελικά μπορούν να γίνουν ζάμπλουτοι στην άλλη άκρη του ατλαντικού.
2. Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης : Ο Θου ΒΟΥ σ΄όλο του το μεγαλείο. Με χαρακτηρίζει ως προς την κατάσταση που βρίσκομαι.
3. Υπάρχει και φιλότιμο : Πάντα επίκαιρη ταινία που πολύ φοβάμαι ότι θα συνεχίσει να είναι το ίδιο επίκαιρη για την πολιτική κατάσταση του τόπου. Μαύρο στο Μαυρογιαλούρο.
4. ΜΑΛΕΝΑ: Γιατί κάθε άνδρας θυμάται περιπτώσεις αντίστοιχες θαυμασμού σε κάποια γυναίκα όταν ήταν μικρός.Γιατι κάθε άντρας θα ήθελε να είναι σε εκείνη την πλατεία όταν περνά μια τέτοια γυναίκα . Γιατί προβάλει με τον πλέον τραγικό τρόπο την ομορφιά που μπορεί να είναι και κατάρα. Γιατί η Μπελούτσι περπατά και σιέται η πλατεία. Η προσωποποίηση της γυναίκας που χωρίς να έχει βάλει δικτυωτά. ζαρντιέρες κτλ μπορεί να σε ερεθίσει απλά με το πώς περπατά.
5. Gangs of New York : Ελέω daniel Day Lioius. Αλλιώς η εικαστική πλευρά της βίας. Η περιγραφή της βίας γίνεται με τέτοιο τρόπο που νομίζεις ότι είναι αριστούργημα.
6. Demolition Man : Γιατί έστω και το 1/10 των πραγμάτων να πραγματοποιηθούν στην μελλοντική κοινωνία θα έχουμε ήδη χάσει την ανθρώπινη φύση μας. Έβρισες πάρε μια ποινή. Άκου κει εικονικό σεξ, τι αίσχη είναι αυτά. Θεός να μας φυλάει.
7. Lui De Fines ως Colonel. Όλες οι ταινίες. Είναι λίγο κάπως τραβηγμένες αλλά σίγουρα γελάς γιατί ο μακαρίτης είναι απλά ένας από τους καλύτερους κωμικούς ηθοποιούς που πέρασαν από τον πλανήτη. Όταν έχει τριφτεί κανείς στο Μολιέρο, τα άλλα έρχονται μόνα τους.
7 ταινίες –Ας το καλύτερα
1. Όλες οι ταινίες με τον Jim Carey. Μου τη δίνει απίστευτα ο τύπος με τις τόσες γκριμάτσες του.
2. Οι ώρες : Κρίμα τα λεφτά που έδωσα στο σινεμά μάλιστα.
3. Μη αναστρέψιμος : Γιατί η σκηνή με το πυροσβεστήρα με αηδίασε. Γιατί δεν ήταν ανάγκη να κρατήσει ο βιασμός τόσο πολύ και γιατί αυτοί οι Γάλλοι μπορούν να κάνουν καλές ταινίες αλλά άμα τους πιάσει το πολύ καλλιτεχνικό άντε να βγάλεις άκρη
Υπάρχουν κι άλλες αλλά είναι τόσο χάλια που είναι ανάξιο να χάνετε χρόνο διαβάζοντας τις.
Για κάποιες ταινίες που έχουν αναφερθεί διάκειμαι θετικά αν και τις περισσότερες δεν έχει τύχει να τις δω. Πείτε το απλά θετικές γνώμες.
Όσο για τον πόλεμο Ευρωπαϊκού και αμερικάνικου σινεμά και για τις υπόλοιπες χώρες, υπάρχει ο διαφορετικός ττρόπος αντίληψης της κοινωνίας,διαθέσιμου Budget, της ιδιαιτερότητας των σκηνοθετών αλλά και των ηθοποιών.Υπάρχει το Hollywood, υπάρχει και το Bolywood και η cINECIta. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα τεχνολογικά επιτεύγματα ναι κάνουν το θαύμα της , αλλά ποιος μπορεί να ξεχάσει τον Βουτσά να λέει «Έχω και κότερο πάμε μια βόλτα.».Και μάλλον ο μέσος θεατής στην Ευρώπη θέλει κάτι να του μιλήσει στην ψυχή περισσότερο σαν το Bongiorno Pringipessa στο La Vita e Bella. Εκτός από τον ινδικό υπάρχει κι ο Κουροσάββα. Εκτός από τον ιταλικό και Γαλλικό , υπάρχει κι ο Ρώσικος, κι ο ισπανός αλμοδόβαρ και από την άλλη το Κορίτσι και το Άλογο. όρεξη να χετε να διαλέγετε.
Post a Comment
<< Home